PL5 performances and GPS format issue with ACDSee

Hello,
I am a Beta tester and I am using now the DXO PL5 commercial version.
I have a very positive feedback : PL5 is more than twice faster compared to PL4! At least on my PC. Congratulations to the team.
I have a less positive comment on the GPS management: The format I used until now (in exif after localisation on a map using ACDSee or by using a connexion between my camera and my smartphone (camera is Sony A7R3, smartphone is Samsung Galaxy A71) is not accepted by DXO PL5: it seems that there is too many digits after the coma relative to the " (angular seconds). This will have a consequence for me: keeping my library management with ACDSee;
All the best.
Michel

1 Like

Hello,
First remark: I suggest you do not put your e-mail address in the title, it is a free gift to address hunters for spam!
On the subject of the thread:
1 - I also have a Sony A7RIII, and I have no problem with the GPS coordinates recorded on the raw files with the Sony Imaging Edge Mobile application installed on the smartphone. The GPS values ​​embedded in the raw are read without any problem by PL5.
2 - I also use ACDSee (Ultimate pro 2021) to add GPS coordinates to raw materials that don’t have one, mainly older photos. There is indeed a problem: ACDSee does provide the coordinates and they can then be copied to paste them into PL5. But it’s ACDSee that has a problem, not PL! Indeed, the values ​​are displayed like this: 49, 33 ‘54.073853 "While it should be: 49 ° 33’ 54.073853" N
But normally, when using the ACDSee card module, it creates an xmp file with the correct values: 49,33,54.0739N and PL5 gets this xmp file with the correct coordinate values. But I think the raw file must first be located in the ACDSee card module before opening PL5.
.
Bonjour,
Premiùre remarque : je vous suggùre de ne pas mettre votre adrese mail en titre, c’est un cadeau gratuit aux chasseurs d’adresses pour le spam !
Sur le sujet du fil :
1 - J’ai Ă©galement un Sony A7RIII, et je n’ai aucun problĂšme avec les coordonnĂ©es GPS enregistrĂ©es sur les fichiers raw avec l’application Sony Imaging Edge Mobile installĂ©e sur le smartphone. Les valeurs GPS embarquĂ©es dans le raw sont lues sans aucun problĂšme par PL5.
2 - J’utilise Ă©galement ACDSee (Ultimate pro 2021) pour rajouter des coordonnĂ©es GPS sur les raw qui n’en ont pas, essentiellement des photos plus anciennes. Effectivement il y a un problĂšme : ACDSee donne bien les coordonnĂ©es et elles sont alors copiables pour les coller dans PL5. Mais c’est ACDSee qui a un problĂšme, pas PL ! En effet, les valeurs sont affichĂ©es commme ceci : 49, 33’ 54.073853" Alors que ce devrait ĂȘtre : 49° 33’ 54.073853" N
Mais normalement, lorsque l’on utilise le module carte d’ACDSee, il crĂ©Ă© un fichier xmp avec les valeurs correctes : 49,33,54.0739N et PL5 rĂ©cupĂšre ce fichier xmp avec les bonnes valeurs des coordonnĂ©es. Mais je pense qu’il faut que le fichier raw soit d’abord localisĂ© dans le module carte d’ACDSee avant d’ouvrir PL5.

1 Like

Hello
Thanks for your quick and very useful answer.
Bien cordialement,
Michel

Tu dois changer le titre de ton premier message !!!

Oui, mais j’espĂšre l’avoir fait correctement mais je ne suis pas sĂ»r.

now you may check the NAME field – any entry there is optional

Vous pouvez maintenant vérifier le champ NOM - toute entrée dans ce champ est facultative.

C’est bien passĂ© :grin:

Mais je suis d’accord de Wolfgang. Il faut Ă©galement Ă©diter le champ NOM pour qu’il n’affiche pas to adresse mail.

Bonjour Joanna et merci de votre aide mais je ne vois pas oĂč je peux changer mon nom, il devrait y avoir quelque part un accĂšs Ă  mon profile mais je ne l’ai pas trouvĂ©. D’autre part je suis connu avec ce nom de la communautĂ© des beta testeurs DXO depuis prĂšs d’une dizaine d’annĂ©es. Changer de nom a quelles autres consĂ©quences?
Merci d’avance et bonne journĂ©e.

Bonsoir,
Vous cliquez sur votre photo en haut Ă  droite puis dans l’onglet prĂ©fĂ©rences vous choisissez prĂ©fĂ©rences.

Merci c’est fait. Nouveau nom Michel@Paris.